Historie

Založenie

Továreň v Bratislave

Nemecký výrobca cukroviniek Stollwerck expanduje na východ a zakladá pobočku v Bratislave. Počiatočný kapitál je 300 000 mariek a továreň nesie meno „Cisárskokráľovská rakúsko-uhorská dvorná továreň na čokoládu bratov Stollwerckovcov“.
Založenie
1896–1900

Štolverky dobývajú železnicu

Mliečne karamelky, tzv. „štolverky“, sa predávajú v automatoch na všetkých zástavkách rakúsko-uhorských železníc. Na konci 19. storočia sa v bratislavskej továrni okrem mliečnych karameliek vyrába tiež marcipán a pepermintové cukrovinky.
1896–1900
1913

Výrobný proces a rozšírenie sortimentu

Vo výrobnom procese dominuje manuálna práca. Priemerný denný výkon pracovníčky v baliarni je 25 kg zabalených mliečnych karameliek. Výroba sa postupne rozširuje na čokoládu a dezerty.
Výrobný proces a rozšírenie sortimentu
1918 - 1938

Hity prvej republiky

V období 1. republiky sa vyrábajú bonboniéry s vlasteneckými menami ako „Kriváň“ alebo „Detvan“, ale najpredávanejším artiklom v tomto segmente je bonboniéra „Tú mám rád“. Kilogram tohto dezertu stojí veľkoobchodníkov 62,50 korún, konečná cena pre spotrebiteľa sa vyšplhala na 85 korún.
Hity prvej republiky
1930–1940

Cesta z krízy

Vplyvom nepriaznivých hospodárskych pomerov je prevádzka redukovaná. V roku 1937 ale firma opäť hospodári so ziskom. Celoročná výroba v predvojnových rokoch predstavuje 2 300 ton výrobkov pri zamestnanosti 700 až 800 pracovníkov.
Cesta z krízy
1931

Cukrovinky, ktoré prinášajú radosť

Vyrábaný sortiment je stále pestrejší a ľudia sa tešia z nových sladkých radostí − čokolády, kakaa, marcipánu, oplátok, kandizovaného ovocia a ďalších cukroviniek.
Cukrovinky, ktoré prinášajú radosť
1939–1945

Ťažké vojnové časy a výroba konzerv

Počas 2. svetovej vojny sa závod orientuje na výrobu ovocných džemov, marmelád a umelého medu. Je vybudovaná aj moderná konzerváreň, ktorá spracováva 500 vagónov ovocia ročne. Výroba čokoládových cukroviniek je obmedzená.
Ťažké vojnové časy a výroba konzerv
1945

Červená armáda prichádza

V decembri 1944 je továreň zničená náletmi a v apríli 1945 sa závod stáva vojnovou korisťou Červenej armády. Jej trojmesačný pobyt, spolu s prechodom fronty, znamená pre závod väčšie škody ako vojnové bombardovanie. Našťastie už v júli 1945 odovzdáva Červená armáda továreň štátu.
Červená armáda prichádza
1946

Výroba sa znova prebúdza k životu

Na základe Benešových dekrétov je celý závod skonfiškovaný. V rámci centralizácie hospodárstva sú doň presunuté stroje z ďalších skonfiškovaných podnikov, najmä z českého pohraničia. Ako prvá je obnovená prevádzka konzervárne.
Výroba sa znova prebúdza k životu
1948

Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky

Bratislavský závod sa stáva súčasťou podniku „Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky“. Konzerváreň je presunutá do Rimavskej Soboty a závod ostáva výlučne cukrovinkovým.
Slovenské závody na čokoládu, cukrovinky a ovocné výrobky
1958

Figaro prichádza

Bratislavský závod je premenovaný na FIGARO n. p. a je zlúčený so závodmi FIGARO v Trnave a Piešťanoch. V roku 1963 sa FIGARO stáva súčasťou kolosu Československé čokoládovne, ktorý združuje všetky československé cukrovinkárske továrne.
Figaro prichádza
1960

Výroba sa mení

Figaro spracováva kakaové bôby, vyrába polotovary, čokoládové, cukrárske a tukové polevy. K produktom patria ako čokoládové, tak aj nečokoládové cukrovinky, prestávajú sa vyrábať náročné kolekcie, duté figúrky, žuvačky a oplátky.
Výroba sa mení
1960–1970

Obaly Figara získavajú popularitu

Obaly produktov vynikajú svojou pestrosťou. Objavujú sa motívy hradov, rozprávok, kreslené postavičky, autá, ale aj nezabudnuteľné bábiky Lena, Dana a Jana, ktoré sa dajú z obalov vystrihnúť a prezliekať do papierových oblečkov.
Obaly Figara získavajú popularitu
1985

Moderný slovenský podnik a jeho rast

Ročná produkcia prekračuje 18 000 ton výrobkov. Figaro Bratislava má 36 % podiel na celoštátnej výrobe kakaa a 20 % podiel v tabuľkových čokoládach. V porovnaní s ročnou predvojnovou výrobou ide o takmer osemnásobný rast.
Moderný slovenský podnik a jeho rast
1992–1993

Vzniká akciová spoločnosť

Je založená akciová spoločnosť Figaro, kde 67 % akcií získava Jacobs Suchard, ktorý sa v roku 1993 spojuje s Kraft General Foods Europe.
Vzniká akciová spoločnosť
2000–2013

Figaro prináša novinky a limitované edície

Medzi produktmi Figara nájdeme čokoládové tabuľky, pralinky aj tyčinky, pričom nové dizajnové obaly uchovávajú čokoládu dlhšie čerstvú. Rozšírené portfólio je 2x ročne doplňované limitovanými edíciami.
Figaro prináša novinky a limitované edície
2021

Nová TV reklama a komunikácia

V roku 2021 sa Figaro rozhodlo pripomenúť sa širokej verejnosti s novou televíznou reklamou a kampaňou s už známym sloganom Ten správny okamih je teraz.
Nová TV reklama a komunikácia
2022

Skvelá chuť v novom obale

Figaro kompletne prezlieka svoje produktové rady. Svieži moderný dizajn nedostanú iba obaly, ale aj logo samotnej značky. Jasne rozpoznateľná červeno-bielo-zlatá kombinácia s kráľovskou korunkou je ozdobou regálov s cukrovinkami.
Skvelá chuť v novom obale
2024

Nové lahodné spojenie Figaro a oblátok Siesta

Figaro zaraďuje do svojho sortimentu obľúbenú značku chrumkavých oblátok Siesta. Mení sa aj dizajn obalov týchto lahodných oblátok, aby zapadli do portfólia Figaro.
Nové lahodné spojenie Figaro a oblátok Siesta

© 2025 Mondelez Europe Services GmbH - organizačná zložka Slovensko